Het Actiefonds:

Lombokstraat 40
1094 AL Amsterdam
The Netherlands

Contact:

+31 (0)20 6279661
info@hetactiefonds.nl

NL 46 TRIO 0338622039

Volg ons op:
Nieuwsbrief:

Klachtenprocedure Het Actiefonds

Wij horen het graag als activisten, donateurs of andere relaties klachten hebben over onze werkwijze en activiteiten.

Algemene informatie

Klacht

Onder een klacht verstaan we iedere (mondelinge of schriftelijke) uiting van onvrede van een persoon of instantie over:

  • Een specifieke uiting, handeling of gedraging van (een medewerker, een vrijwilliger, een bestuurslid of een groep van) Het Actiefonds.

Hoe dien je een klacht in?

  • Per mail via info@hetactiefonds.nl (vermeld ‘klacht’ in de onderwerp regel)
  • Door een brief te sturen naar: Het Actiefonds, Antwoordnummer 10569, 1000 RA Amsterdam

Meldingen over onze werkwijze, vermoedens van misstanden en/of ongewenst gedrag gaan, worden doorgestuurd naar een vertrouwenspersoon om – als dat van toepassing is – te worden onderzocht. De melding zal zorgvuldig en eventueel m.b.v. onafhankelijk extern onderzoek behandeld worden waarbij vertrouwelijkheid zoveel als mogelijk geborgd is.

Hoe worden klachten afgehandeld?

Vragen die binnenkomen via e-mail of per brief, beantwoorden wij zo snel mogelijk; je ontvangt in ieder geval een (eerste) reactie binnen 10 werkdagen. En mocht het niet lukken daarin je klacht af te handelen, streven we ernaar dit binnen 4 weken na ontvangst te doen.

Registratie en rapportage

Het Actiefonds registreert alle klachten. Op basis van de gegevens die met betrekking tot de klachten zijn opgeslagen, vindt er op geaggregeerd niveau rapportage plaats.